HACAMAT

Hacamat asırlardır uygulanan tedavi yöntemlerinden biri olup klinik araştırmalarla etkisi ispatlanmıştır.

Tıbbi hacamatla detoksifikasyon

Günümüzde yoğun olarak maruz kaldığımız kimyasal atıklar, gıda koruyucuları, yapay tatlandırıcılar ve renklendiriciler, aromalar, hacamat olmamızı mecbur kılan şartlardır. Kirli hava (egzoz gazı veya sanayi atığı CO2), sanayi ve evsel su atıkları, ilaçlar, hazır gıdalar, gazlı içecekler ve daha fazlası yıllar içinde birikerek vücudu yavaş yavaş zehirler. Hacamat kanında bu zararlı maddelerin hepsini görmek mümkündür.

İnsan kanı, yiyeceklerle alınan serbest radikalleri, katkı maddeleri, gıda koruyucu maddeleri ve ağır metalleri içeriyorsa kan iyi değildir. Bu maddelerin tamamının idrar, ter ve dışkıyla atılma imkânı yoktur. Bu zararlı maddelerin atılamayan kısımları tekrar kan dolaşımına katılır. Yani dolaşım sisteminin içine hapsolurlar. Zamanla kanın yavaş aktığı cilt altı kılcal damarlarda takılıp birikmeye başlarlar ve çeşitli hastalıklara sebep olurlar. Tıbbi hacamat sayesinde bu toksinler vücuttan dışarıya alınmaktadır.

Hacamatta yapılan minik çiziklerle serotonin, histamin, bradikinin gibi maddeler serbest hale gelir. Bu maddeler kılcal damarların ve arteriollerin genişlemesine neden olur. Kılcal damarların genişlemesiyle mikroçevredeki kan akımı artar. Böylece dokular daha iyi kanlanır ve oksijenlenir. Kaslar gevşer, kan basıncı düşer.

Kaslar ve cilt için artan yerel kan akımı beslenmeyi artırır. Kronik ve akut ağrı koşulları minimal hale gelir. Kaslardaki gerginlik giderilir. Dairesel vakumlama sonrası o alandaki tüm akupunktur tedavi noktaları uyarılmış olur.

Hacamat belli aralıklarla yapılırsa pek çok ameliyat ve ilaç alımı önlenebilir. Sinir sistemi üzerinde sedasyon, yüksek kan basıncı üzerinde azaltıcı, anksiyete, gerginlik ve sinirlilik üzerinde yatıştırıcı etkileri vardır. Ayrıca yorgunluk, kronik baş ağrısı, fibromiyalji ve nevralji şikayetleri olanlar için faydalıdır.

Hangi aralıklarla yapılır?

Tıbbi Hacamat sağlık kuruluşunda hekim tarafından yapılmalıdır. Seans aralıkları hekim tarafından belirlenmekle birlikte yaklaşık ayda bir yapılabilir.

Tıbbi hacamatın etkili olduğu hastalıklar

• •Migren
  • •Vertigo