Hacamat üzerindeki tartışmalar yüzyıllardır devam etmektedir. Kanıtlanmış faydaları ve kişinin kan dolaşımına yaptığı faydalar sayesinde hacamat modern tıp literatüründe de kendisine yer bulan gelenksel tıp uygulamaları arasındadır. Özellikle İbn-i Sina hacamat üzerinde yoğunlaşmış ve kitaplarında hacamata yer vermiştir. Hacamatın faydaları;

• Bağışıklığı güçlendirir. Yorgunluğu giderir ve enerji verir.
  • Endorfin ve serotonin salgılanması sonucu depresyonu giderir, bu nedenle de anksiyete ve sinirliliği önler. Psikolojik travma sonrası bozuklukları aşmada çok yardımcıdır.
  • Damarlardaki esnekliği artırıp hemoroid basur oluşumunu önler. Ayrıca damarları temizlediği için kolesterolü düşürür.
  • Kan üretiminden sorumlu karaciğer, kemik iliği, dalak gibi organları harekete geçirir ve bu organlara bağlı hastalıklarda hasarı önler. Kan üretimini arttırır.
  • Yüksek tansiyonu düşürür.
  • Kasları gevşetip, kramp girmesini ve kulunçları önler. Eklem ve kas ağrılarına iyi gelir.
  • Cildin oksijen almasını sağladığı için cildin yağlanmasını önler.
  • Yaraların iyileşmesini hızlandırdığı için ülser türlerinin ortadan kalkmasına yardımcı olur.
  • Vücuttaki enfeksiyonları giderir.
  • Baş bölgesine yapılan hacamat göz ağrısını giderir ve göz tansiyonunda olumlu etki sağlar.
  • Pıhtıları erittiği için varislerin geçmesini sağlar.
  • Romatizmanın metabolik birikintilerini temizler.
  • Kan dolaşımını arttırıp ağrıları giderir.
  • Özellikle çocuklarda dikkat dağınıklığı, hiperaktivite, sorunlarının tedavisinde oldukça etkilidir.
  • Düzenli hacamat yaptırılması organlardaki  fonksiyon bozukluklarını tamir eder.
  • Yüz felci başta olmak üzere tüm felç türlerinde tedavi edicidir.
  • Damar tıkanıklığını önler ve tıkalı damarları açar.
  • Ödemin vücuttan atılmasına yardımcı olur, dolayısıyla kilo kontrolü ve gut hastalığının önlenmesi yönünde etkilidir.
  • Bel ağrısı türlerinin iyileşmesinde çok etkilidir.
  • Cinsel sorunların tedavisinde etkili olması nedeniyle kısırlık ve üreme problemlerinin tedavisi amacıyla uygulanır.
  • Astım, bronşit, zatürre ve sinüzit hastalığı olan insanlar için çok faydalıdır.
  • Birçok kadın hastalığının tedavisine yardımcı olur. Hormonları düzenlediği için Regl düzensizliğine ortadan kaldırır. Menopoz şikayetlerini ortadan kaldırır.
  • Prostat hastalığı
  • Özellikle migren gibi şiddetli baş ağrısı yaşayan kişilerde olumlu etkisi vardır.
  • Ergenlik sivilcelerini yok eder, vücutta çıkan çıbanları söndürmede etkilidir. Egzamayı iyileştirir.
  • Mide ağrısı, ishal, gastrit gibi sindirim sistemi hastalıklarında faydalıdır. Gaz atımına yardımcı olur.
  • Beyin fonksiyonlarını arttırdığı için odaklanma problemini ortadan kaldırır, konsantrasyonu arttırır. Hafızayı güçlendirir.
  • Diyabet hastalığını önlemede yardımcı olur.
  • Diş ve diş eti rahatsızlıklarının giderilmesinde olumlu etkisi vardır.
  • Sinirleri rahatlattığı için uykusuzluk ve uyku bozukluğu problemlerinin giderilmesinde önemli rol oynar.
  • Kronik hastalıkların tedavisine yardımcıdır.